loading...
خدمات جوانسازی و زیبایی پوست
اژدر بازدید : 23 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)

آنچه در اين مقاله مي خوانيم

فاكتورها و عوامل زيادي در رشد موها تاثير دارند و با از بين رفتن اين عوامل رشد موها يا كند مي گردد يا دچار ريزش مي شود بنابراين روشهاي درماني ريزش مو به دنبال تقويت اين فاكتورهاي رشد مي باشند تا سرعت رشد مو افزايش و روند ريزش آنها متوقف گردد، يكي از روشهاي درمان ريزش مو ميكرونيدلينگ مي باشد كه بايد ديد آيا ميكرونيدلينگ براي ريزش مو مفيد است.

ميكرونيدلينگ ريزش مو

روش ميكرونيدلينگ با استفاده از سوزن هاي دستگاه در پوست سر يا نواحي كه دچار ريزش شده است زخم هاي كنترل شده  ايجاد مي نمايد و اين روش باعث تحريك ريشه مو و كلاژن سازي در ريشه مو مي شود و از طريق فاكتورهاي موثر در رشد مو توليد مي گردند و رشد مجدد مو آغاز مي گردد.

ميكرونيدلينگ براي ريزش مو

عملكرد ميكرونيدلينگ

ميكرونيدلينگ روشي كاملا جديد در درمان ريزش مو مي باشد كه با وسيله غلتك مانندي و با استفاده از سوزن هاي ديز در پوست و قسمت هاي خالي سر  زخم ايجاد كرده و آلوپسي را درمان مي نمايد ، اين روش فوليكول هاي مو را تحريك مي نمايد تا رشد مو را سرعت ببخشند البته استفاده از اين روش براي كسب نتيجه بايد در چند مرحله انجام گيرد.

 موثر بودن ميكرونيدلينگ در عدم ريزش مو

آزمايشات انجام شده در برخي افراد كه دچار ريزش مو شده اند و استفاده از روش ميكرونيدلينگ تغييرات چشمگيري در پايه موي آنها و رشد مو مجدد آنها داشته است البته استفاده از اين روش در كنار تزريقات موضعي مانند ماينوكسيديل روند درمان را سرعت خواهد بخشيد.

يكي از كم عارضه ترين روشهاي محرك كلاژن در پوست ميكرونيدلينگ مي باشد كه پوست را تحريك مي نمايد تا به طور طبيعي كلاژن و الاستين توليد كند و به قسمت هاي آسيب پوست بفرستد و در نتيجه تكثير اين كلاژن ها و الاستين ها ضخامت مو افزايش مي يابد و رشد نو سرعت مي گيرد.

ريزش موي ناگهاني در مردان

ميكرونيدلينگ ريزش مو با استفاده از دستگاه درمارولر نياز به صرف هزينه و وقت زيادي ندارد و هر چه تعداد جلسات استفاده از اين روش بيشتر باشد تاثير بيشتري در افزايش فاكتورهاي رشد مو خواهد داشت و نتيجه رشد مو و كاهش ريزش آن خواهد بود، به كار گيري اين روش سايز فوليكول ها را افزايش خواهد داد و موها به صورت ضخيم تري رشد مي نمايند.

اژدر بازدید : 20 سه شنبه 17 تیر 1399 نظرات (0)

ليفت و بالا كشيدن ابرو

به مرور زمان، ابروها دچار افتادگي مي شوند و اين افتادگي سبب مي شود چشم ها خسته، عصبي و يا حتي بسته به نظر برسند. با ليفت و بالاكشيدن ابرو شما مي توانيد به چهره ايي جوان تر و شادمان تر دست يابيد. انواع روش هاي ليفت و بالا بردن ابرو و پيشاني در اين مطلب به شما ارائه مي شود.

ليفت ابرو

ليفت ابرو

ليفت ابرو چيست؟

چهره و به طور برجسته تر چشم و ابرو، اولين اعضاي چهره هستند كه در ارتباط ها مورد توجه قرار مي گيرد. بسياري از رفتار و اشاره ها با استفاده از چشم ها و ابروها صورت مي گيرد. افزايش سن، تاثيرات جاذبه زمين، خشكي پوست و افت اثر كش ساني پوست باعث ايجاد تغييراتي در حالت كلي چهره و به خصوص در ناحيه ي اطراف چشم ها، ابروها و پيشاني مي شوند. اين تغييرات به تدريج توانايي افراد براي ابراز حالات مختلف را كاهش مي دهند. به طوري كه بافت هاي پيشاني و ابرو به تدريج شل شده و افتادگي ابرو به چشم ها حالتي خوابيده، عبوس يا افسرده مي دهد. با روش هايي مي توان اين تاثيرات را خنثي كرد و چهره را به حالت اوليه ي خود بازگرداند.

تزريق بوتاكس براي ليفت ابرو و پيشاني

تزريق بوتاكس يكي ديگر از روش هاي درمان غير جراحي براي صاف كردن چين وچروك در پيشاني و دور چشم است.تزريق بوتاكس، چين و چروكي را كه در طي سالها با انقباضات عضلاني مثل خطوط خنده، اخم و ... ايجاد شده اند، رفع مي سازد. با گذشت زمان، تكرار اين انقباضات اغلب چين ها و خطوط دائمي ايجاد مي كنند.

بوتاكس به طور مستقيم در اين عضلات تزريق مي شود و با فلج كردن اين عضلات، آنها را شل كرده، نهايتا موجب صاف شدن خطوط و چروك هاي پيشاني و دور چشم مي گردد.

ليفت ابرو

ليفت ابرو با بوتاكس

اثرات بوتاكس نيز مانند ژل ها موقتي است. تاثير بوتاكس معمولا حدود 4 ماه طول مي كشد و دوباره بايد آن را تكرار كنيد.

ليفت ابرو با ليزر

هدف از ليفت ابرو از بين بردن چين و چروك هاي آزار دهنده و خطوطي است كه با افزايش سن در پيشاني ظاهر مي شوند و يا تنظيم و اصلاح خط ابرو مي باشد. استفاده از ليزر يك روش كمتر شناخته شده براي ليفت ابرو است.

در اين روش خطر واكنش بدن به مواد وارد شده در پوست ( روش تزريق ژل و بوتاكس ) وجود ندارد اما به دليل ايجاد برش در محل مورد نظر براي التيام و اصلاح افتادگي ابرو و چين وچروك پيشاني، احتمال ايجاد زخم و عفونت وجود دارد.

ليفت ابرو

روش هاي ليفت ابرو 

ليفت ابرو با نخ

در روش ليفت با نخ از يك سري ريزرشته هايي استفاده مي شود كه به منظور بالابردن و ليفت ابرو، در نواحي به خصوصي از صورت قرار مي گيرند و نيز براي محو كردن افتادگي پوست در قسمت هاي مختلف صورت مثل پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب و افتادگي پوست گردن و غبغب استفاده مي شود.

روش قرارگيري رشته ها يا نخ ها به صورتي است كه نخ ها درجهت بردارها و خطوطي كه براي جوان سازي صورت مشخص شده اند، قرارمي گيرند و ازين رو باعث تحريك كلاژن و سفت كردن پوست خواهند شد.

اژدر بازدید : 24 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)
  • ریزش موها برای هر فردی آزاردهنده است و می تواند زیبایی ظاهری او را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه یکی از روش های مدرن برای درمان ریزش مو که طرفداران زیادی هم دارد، مزوتراپی مو است. اگر به تازگی با مشکل از دست دادن موها روبرو شده اید و به دنبال چاره می گردید، این روش می توان گزینه مناسبی باشد.
  • ریزش موها برای هر فردی آزاردهنده است و می تواند زیبایی ظاهری او را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه یکی از روش های مدرن برای درمان ریزش مو که طرفداران زیادی هم دارد، مزوتراپی مو است. اگر به تازگی با مشکل از دست دادن موها روبرو شده اید و به دنبال چاره می گردید، این روش می توان گزینه مناسبی باشد.

    در صورتی که قصد دارید با روش جدید درمان ریزش مو آشنا شوید، خوب است در این مقاله همراه ما باشید.

    جلوگیری از ریزش مو با استفاده از روش تزریقی

     مزوتراپی مو جز روش های تزریقی می باشد که کمترین تهاجم را برای شما به همراه دارد. مواد تزریقی که در این روش استفاده شده، موها را برای رشد دوباره تحریک می کند که شامل مواد تقویتی مورد نیاز مو می باشد و به درون پوست تزریق می شود تا توسط ریشه های مو جذب شده و موها رشد سریع تری داشته باشند.

    چه زمانی مزوتراپی بهترین گزینه برای درمان ریزش مو است؟

    تجربه ثابت کرده ، مزوتراپی برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه مناسب می باشد اما هیچ نتایجی بر قطعی بودن این موضوع وجود ندارد. این روش را می‌توان در کنار روش های درمانی ریزش مو استفاده کرد تا به نتایج بهتری رسید. در واقع برای تاثیرگذاری بیشتر، مزوتراپی در کنار روش های درمانی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. تجربه ثابت کرده، مصرف داروها برای رفع الگوهای ریزش مو مردانه و زنانه تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد تاثیرگذار می باشد، بنابراین برای قطع کلی ریزش مو و کمک به رشد دوباره موها می توان از روش مزوتراپی کمک گرفت.

    چه کسانی برای انجام مزوتراپی مو مناسب هستند؟

    معمولاً عوامل مختلفی باعث ریزش مو می شود که برخی از این عوامل را می‌توان با انجام مزوتراپی رفع کرد:

    • آسیب دیدگی ساقه مو

    اگر ساقه مو شما دچار آسیب دیدگی شده است، مزوتراپی مو برایتان گزینه مناسبی است. در واقع یکی از فوایدی که این روش به همراه دارد، کمک به رشد دوباره موها و حفظ سلامت فولیکول های مو است.

    • کم بودن سرعت رشد موها

    در صورتی که موهای شما به هر دلیلی رشد کمی دارند می توانید از مزوتراپی استفاده کرده و به رشد موها تسریع ببخشید.

    • مواجه شدن با ریزش مو به خاطر استرس

    زمانی که به هر دلیلی دچار استرس می شوید، اولین تاثیر آن بر روی موهای تان است که برای رفع آن مزوتراپی مو روش موثری می باشد.

    • ریزش مو سکه ای

    اگر از ریزش مو سکه ای خود رنج می برید، انتخاب این روش درمانی برای شما موثر است. در صورتی که در مراحل اولیه ریزش مو سکه ای هستید و هنوز این مشکل برای شما حاد نشده است، مزوتراپی مو موثرتر خواهد بود.

     

    چه کسانی انجام مزوتراپی برایشان فرقی ندارد؟

    در برخی از موارد انجام مزوتراپی مو هیچ تاثیری ندارد و انجام آن برای درمان ریزش مو هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

    • در صورتی که دچار بیماری خاصی هستید و به خاطر آن با ریزش مو مواجه شده اید.
    • اگر دچار بیماری هایی مانند دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و غیره می باشید.
    • مردانی که سن بالاتر از ۴۰ سال را دارند و دچار طاسی آندروژنی شدید می باشند، این روش تاثیر کمتری بر روی ریزش موی آنها می گذارد.
    • کسانی که به خاطر مشکلات ژنتیکی، جنس موی آنها خوب نیست.
    • خانم هایی که در دوره بارداری قرار دارد.
    • در صورتی که مجبور هستید داروهای خاصی مانند داروهای شیمی درمانی مصرف کنید، انجام مزوتراپی مو برای شما هیچ تاثیری ندارد و باید بعد از اتمام دوره شیمی درمانی برای درمان ریزش مو اقدام کنید.

    آمادگی قبل از انجام مزوتراپی مو

    قبل از این که برای انجام این روش درمانی آماده شوید بهتر است موارد زیر را انجام بدهید:

    • بهتر است شب قبل از مراجعه یا صبح آن روز موهای خود را بشویید.
    • بهتر است، چند روز قبل از انجام مزوتراپی، از مصرف داروهای آسپرین دار و داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن خودداری کنید.
    • سعی کنید یک روز قبل از درمان از مواد تقویت کننده، داروهای مراقبت از مو، ماسک و مواد حالت دهنده مو و غیره استفاده نکنید.

    مزوتراپی چگونه ریزش مو را درمان می کند؟

    این روش درمانی توسط سوزن یا دستگاه مخصوص انجام می شود که هر دو روش مناسب است و میزان کیفیت انجام آن بستگی به مهارت پزشک دارد. محلول درمانی توسط سوزن مستقیماً به لایه های میانی پوست تزریق می شود. این مواد حاوی آمینواسید ها، ویتامین ها، داروهای مهار کننده، هورمون های آندروژنی و عامل های رشد مو می باشد که باعث افزایش قدرت موها و شروع رشد دوباره فولیکول های مو می شود.

    محلول مزوتراپی با توجه به شرایط شما تنظیم می شود.

    معمولاً محلول های مزوتراپی با توجه به شرایط بیمار درست می شود که شامل ترکیبات مختلفی می باشد. میزان درصد هر کدام از مواد تشکیل دهنده محلول کاملاً بستگی به شرایط شما دارد که متخصص با در نظر گرفتن شرایط بدنی شما ساختار محلول را تعیین می کند.

    به چه تعداد جلسه مزوتراپی نیاز داریم؟

    تعداد جلساتی که برای درمان ریزش مو نیاز دارید کاملا به شرایط خودتان برمی گردد. اما به طور کلی این روش به تکرار ۸ الی ۱۵ جلسه نیاز دارد  که هر چقدر از درمان این روش بگذرد، فاصله زمانی بین جلسات بیشتر خواهد شد. برای مثال، شما در ماه اول هفته یک بار مزوتراپی انجام می دهید و سپس در ماه دوم هفته ای دوبار و ماه های بعد به تعداد کمتری از جلسات مزوتراپی نیاز است.

    بعد از مزوتراپی مو چه کار باید کرد؟

    • در ساعات اولیه بعد از درمان نباید سر خود را بشویید و به زیر دوش حمام بروید.
    • بعد از گذشت سه روز از درمان می توانید استحمام کنید.
    • سعی کنید در هفته اولیه بعد از تزریق به مدت طولانی در حمام نمانید و زمان حمام کردن تان از ۱۵ دقیقه بیشتر نشود.
    • در هنگام استحمام کردن بهتر است از آب گرم استفاده نکنید. چرا که این کار باعث می‌شود میزان کبودی بیشتر شود.
    • بهتر است آب و مایعات فراوان بنوشید.
    • در روزهای اولیه سعی کنید ورزش نکنید. چرا که ورزش کردن باعث تعریق شما و خروج محلول مزوتراپی از پوست شما می شود.
    • در صورتی که بر روی پوست سر خود با برآمدگی مواجه شده اید، این بدان معنی است که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت نشان داده‌اید و بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.
    • در روز اول از مصرف داروهای ضد التهابی و ویتامین E پرهیز کنید.

    چه زمانی می توان نتایج درمان مزوتراپی را مشاهده کرد؟

     بعد از انجام چهار جلسه درمان ریزش مو به روش مزوتراپی می توانید نتایج آن را مشاهده کنید.  بعد از جلسات اولیه ترشح بیش از اندازه چربی بر روی پوست سر کاهش پیدا می کند. به خاطر همین دیگر نیازی به استفاده بیش از اندازه شامپو نخواهید داشت. بعد از سه ماه دوره درمانی ریزش مو با رشد دوباره موها مواجه می شوید که طبق نتایج گفته شده، در بین جوانان با تاثیر بیشتری مشاهده می شود

اژدر بازدید : 26 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

 اگر قصد داريد از روش دائمي برطرف كردن موهاي زائد با استفاده از ليزر استفاده كنيد اما مطمئن نيستيد كه آيا روند درماني آن را تا پايان دنبال خواهيد كرد يا نه، در اين مقاله با ما همراه باشيد تا بتوانيد اين روش درماني را بدون هيچ گونه ترس و نگراني پيگيري كنيد. واقعيت اين است كه روش برطرف كردن دائمي موهاي زائد با استفاده از ليزر مزاياي فراواني دارد كه در ادامه قصد داريم به سه مورد از مهمترين آنها، كه باعث شده هزاران بيمار مرد و زن از اين روش براي برطرف نمودن موهاي زائد بدنشان بهره بگيرند، اشاره كنيم.


ليزر دائمي موهاي زائد و صرفه جويي در وقت و هزينه


به اين موضوع فكر كنيد كه با برطرف شدن موهاي زائد بدنتان ديگر نيازي نداريد هنگام حمام كردن، وقتتان را صرف اصلاح موهاي زائد بدنتان كنيد و همچنين در روزهاي بعد با عوارض پوستي ناشي از اصلاح اين موهاي زائد دست و پنجه نرم كنيد. با استفاده از اين روش مي توانيد هزينه هاي مربوط به خريد تيغ و ريش تراش، خمير هاي اصلاح، و همچنين هزينه هاي مربوط به واكس و موم در سالن هاي اصلاح را براي هميشه از ليست هزينه هايتان حذف نماييد. به عبارات ديگر مي توانيد به راحتي هزينه هاي مربوط به جلسه هاي ليزر درماني را با صرفه جويي هايي كه در هزينه هاي اصلاح و برطرف كردن موهاي زائد به روش هاي سنتي انجام مي دهيد، جبران نماييد.


ليزر دائمي موهاي زائد و افزايش اعتماد به نفس


با استفاده از روش ليزر موهاي زائد، زنان مي توان بدون هيچ احساس نگراني از ديده شدن موهاي زائد بدنشان، آزادانه از لباس هاي بدون آستين استفاده كنند و يا با پوشيدن بيكيني به راحتي به تفريحات آبي تابستاني بپردازند. مردان نيز بدون نگراني از وجود موهاي زائد در بدنشان به راحتي مي توانند لباسشان را از تن خارج كرده و از تفريحات آبي لذت ببرند. روش موثر و دائمي ليزر موهاي زائد ما تضمين مي نمايد كه پس از طي كردن دوره درماني كامل، موهاي زائد ناحيه ي درمان شده ديگر ظاهر نخواهند شد. تمامي خدمات مربوط به برطرف كردن موهاي زائد در مجموعه ما با ضمانت دائمي بودن براي تمام عمر ارائه مي گردد.


 ليزر دائمي موهاي زائد و داشتن پوستي نرم با ظاهري كاملا سلامت


آيا كسي هست كه نخواهد با تلاش و نگهداري و مراقبت اندك، پوستي صاف و سلامت داشته باشد؟ پس از هر بار تراشيدن موهاي زائد، فوليكول هاي مو در زير پوست دچار آسيب مي شوند و ناحيه ي تراشيده شده در پوست دچار التهاب و برافروختگي مي شود. در روش برطرف كردن موهاي زائد با استفاده از ليزر، ما از كلاسي از تجهيزات ليزر IV استفاده مي نماييم كه موهاي زائد را به طور كامل از ريشه برطرف مي كند و ديگر هيچ قسمتي از مو باقي نخواهد ماند تا پس از اصلاح، باعث بوجود آمدن التهاب و برافروختگي در سطح پوست شود. پس از استفاده از دوره ي ليزر درماني موهاي زائد پوست شما كاملا صاف و مانند پوست كودكان نرم و شفاف خواهد شد.


خدمات مجموعه ما


توجه داشته باشيد كه همه ي روش هاي برطرف كردن موهاي زائد با يكديگر همانند و يكسان نيستند. در برخي از كلينيك ها از دستگاه هاي پرتو اشعه X براي محدود نمودن روند رشد موهاي زائد استفاده مي شود كه مي تواند آسيب هاي جبران ناپذيري را براي بدن به همراه داشته باشد. توضيح بيشتر اينكه در مجموعه ما، براي برطرف نمودن موهاي زائد، تنها از ليزر هاي تاييد شده توسط سازمان غذا و داروي ايالات متحده آمريكا استفاده مي شود. اين سازمان به طور كامل تاييد كرده است كه اين ليزر ها به طور كاملا ايمن، قادر هستند فوليكول هاي مو را براي هميشه از بين ببرند. استفاده از اين ابزارهاي بسيار پيشرفته، در كنار بهره گيري از كادري متخصص و مجرب، اين امكان را براي ما فراهم كرده است كه پوستي صاف و ظاهري زيبا را به شما عزيزان هديه دهيم.
براي انجام ليزر موهاي زائد صورت و همچنين خدمات ليزر تمامي قسمت هاي بدن (از جمله كمر، پاها، زير بغل و نواحي شكمي) مي توانيد از مشاوره ي رايگان كارشناسان ما بهره بگيريد. براي لذت بردن از زندگي بدون موهاي زائد هيچ زماني دير نيست.

اژدر بازدید : 47 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

ليفت سانترال لب

ليفت لب؛ ماندگارترين شيوه برجسته‌سازي لب‌ها

اگر مي‌خواهيد لب‌هايي برجسته‌تر با نتايج ماندگارتر داشته باشيد، ليفت لب گزينه خوبي خواهد بود. اين عمل زيبايي براي افرادي مناسب است كه مي‌خواهند بهترين نتايج را در زمينه برجسته‌سازي لب كسب كرده و علائم پيري را از بين ببرند. با استفاده از ليفت لب مي‌توان فرم گوشه‌هاي لب را تغيير داده، خطوط اخم را كاهش داده و فاصله بين لب بالا و بيني را كم كرد.

در جراحي ليفت لب قسمتي نوار مانند از پوست كه در زير بيني (براي ليفت لب بالا) يا زير دهان (براي ليفت لب پايين) قرار دارد، برداشته شده و شكاف‌ها بسته مي‌شوند تا قسمت صورتي لب بيشتر شده و لب‌ها ظاهري پُرتر پيدا كنند. با استفاده از ليفت لب مي‌توان فرم گوشه‌هاي لب را تغيير داده، خطوط اخم را كاهش داده و فاصله بين لب بالا و بيني را كم كرد. اكثر جراحان زيبايي معتقدند كه طول ايده‌آل فاصله عمودي بين لب بالا و بيني بايد بين ۱۲ الي ۱۵ ميليمتر باشد. ليفت پشت لب، ليفت كنار لب، ليفت خط خنده و ليفت سانترال لب همگي نمونه‌هايي از ليفت لب هستند.


 

 

Lip lift

Lip lift

 

كانديداي ليفت لب

*افرادي كه مي‌خواهند لب‌هاي خود را برجسته‌تر كنند اما نمي‌خواهند تزريق مداوم ژل را انجام دهند.

*افرادي كه لب‌هايي نامتقارن دارند. با استفاده از ليفت لب مي‌توان ضخامت و برجستگي لب‌ها را برابر كرده و ظاهري متقارن به لب‌ها داد.

*افرادي كه فاصله بين لب بالايي و بيني‌شان كافي است (و يا زياد است). براي ليفت لب بالا بايد فاصله بين آن و بيني حداقل ۰٫۷ اينچ (۱٫۷ سانتيمتر) باشد. اگر فاصله بين لب بالا و بيني كمتر از اين مقدار باشد، انتظار نداشته باشيد كه با انجام اين عمل شاهد تغييرات زيادي باشيد. اگر فكر مي‌كنيد كه فاصله بين لب بالا و بيني‌تان زياد است، با انجام ليفت لب مي‌توان اين مشكل را حل كرد.

*افرادي كه مي‌خواهند دندان‌هاي بالايي خود را نمايان كنند. ليفت لب باعث مي‌شود كه دندان‌هاي بالايي بهتر جلوه كنند. اگر وضعيت ظاهري دندان‌هاي بالايي‌تان خوب نيست بهتر است از گزينه‌هاي ديگري مانند تزريق ژل يا پروتز لب استفاده كنيد.

*افرادي كه گوشه‌هاي لب‌هايشان افتادگي دارد. اگر افتادگي گوشه لب‌ها ظاهري اخمو و نامطلوب برايتان ايجاد كرده مي‌توانيد با ليفت گوشه لب اين مشكل را حل كنيد.

*افرادي كه سريعاً بهبود پيدا مي‌كنند. يك هفته يا بيشتر طول مي‌كشد تا برش ليفت لب بهبود پيدا كند.

 

 

Lip lift

Lip lift

 

ليفت لب چگونه است؟

جراحي ليفت لب معمولاً در بيمارستان انجام شده و يك ساعت طول مي‌كشد. ابتدا ناحيه مورد نظر به صورت موضعي بي‌حس مي‌شود تا هيچ‌گونه دردي نداشته باشيد. جراح در اين عمل قسمتي نوار مانند را از زير بيني برمي‌دارد تا فاصله ميان بيني و لب بالا كم شود. پس از اينكه برش‌ها بسته شد، خواهيد ديد كه لبه لب بالا به بيني نزديك‌تر شده و لب ظاهري پُرتر و برجسته‌تر پيدا كرده است.

همچنين ممكن است دكتر كمي كمان كوپيد (قوس دوبخشي لب بالا) را تغيير شكل داده و انحناي آن را بيشتر كند. ليفت لب پايين هم مشابه همين فرآيند است با اين تفاوت كه نواري از پوست از قسمت زيرين لب پايين برداشته مي‌شود. يك هفته پس از عمل بايد دوباره به مطب دكتر مراجعه كنيد تا بخيه‌هاي جراحي كشيده شوند.

روش‌هاي ليفت لب

ليفت لب گال‌وينگ

بسياري از جراحان زيبايي براي بيشتر كردن قسمت صورتي لب از اين روش استفاده مي‌كنند. در عمل گال‌وينگ با ايجاد يك برش كوچك پوست و بافت اطراف آن برداشته شده و تا بالاي خط سفيد پوست و محدوده صورتي لب كشيده مي‌شود. با برداشته شدن اين بافت شكل لب‌ها از دو ناحيه كمان كوپيد (قوس دوبخشي لب بالا) تغيير مي‌كند. مي‌توان همين فرآيند را براي لب پايين نيز انجام داد.

ليفت لب شاخ گاوي

اين ليفت لب يكي از متداول‌ترين عمل‌هاي زيبايي است. در اين تكنيك كمان كوپيد از طريق برداشتن بخشي از پوست و بافت زير بيني تغيير شكل داده مي‌شود. زماني كه بخش كوچكي از بافت برداشته شد، سپس لب‌ها ليفت شده و به سمت بالا كشيده مي‌شوند. در اين عمل بخش زيادي از سرخي لب نمايان شده و حجم ناحيه صورتي لب افزايش مي‌يابد.

در اين عمل براي ايمني بيشتر بخيه‌ها بسيار محكم زده مي‌شوند بنابراين ممكن است در حالت عادي بخش كوچكي از دندان‌ها معلوم باشند. در اين عمل بخش زيادي از سرخي لب نمايان شده و حجم ناحيه صورتي لب افزايش مي‌يابد.

 

 

Lip lift

Lip lift

 

دوره نقاهت ليفت لب

ليفت لب يك عمل كوچك است بنابراين دوره نقاهت طولاني مدتي ندارد. اكثر افراد مي‌توانند پس از ۷ روز به سر كار خود باز گردند. انتظار مي‌رود كه محل ايجاد برش‌هاي جراحي تا يك هفته الي ۱۰ روز دچار قرمزي و ورم باشد. ظاهر لب‌ها بلافاصله پس از عمل ليفت لب پُرتر و برجسته‌تر مي‌شود. همچنين ممكن است در اطراف دهان خود كمي كبودي داشته باشيد. زماني كه بخيه‌ها كشيده شد و ورم اوليه فروكش كرد، مي‌توانيد اِسكارها (اثرات زخم) را با آرايش كردن پنهان كنيد.

ورم هفته به هفته و طي ۳ ماه بهبود خواهد يافت. بهبود بافت اِسكار بيشتر از اين طول مي‌كشد اما آن هم به مرور زمان نرم و نامحسوس خواهد شد. ظاهر لب‌ها بلافاصله پس از عمل ليفت لب پُرتر و برجسته‌تر مي‌شود، اما تاثير كامل آن تا زمان فروكش كردن ورم، كبودي و اِسكار مشخص نخواهد شد. گرچه كه دوره نقاهت ليفت لب از تزريق ژل بيشتر است اما نتايج آن با تزريق ژل يا هر عمل ديگري قابل مقايسه نيست. فرآيند كامل شدن دوره نقاهت معمولاً بين ۳ الي ۶ ماه طول مي‌كشد.

ماندگاري ليفت لب

مي‌توانيد روي ماندگاري بلند مدت ليفت لب حساب كنيد. اين جراحي زيبايي عملي مطمئن با نتايجي عاليست. برخي افراد ترجيح مي‌دهند كه پس از فروكش كردن ورم‌ها، با انجام تزريق ژل نتايج حاصله را دو چندان كنند.

 

Lip lift

Lip lift

 

خطرات و عوارض ليفت لب

عوارض متداول ليفت لب شامل ورم، كبودي و درد در اطراف ناحيه جراحي است، اما اين عوارض چند روز پس از عمل از بين خواهند رفت. اگر ورم بيش از يك يا دو هفته طول بكشد، يا اگر متوجه تغيير احساس در نزديكي اِسكارها شديد، با دكتر مشورت كنيد. برخي افراد اذعان دارند كه پس از انجام ليفت لب احساس لب‌ها تغيير كرده و يا در صحبت كردن دچار مشكل شده‌اند. برخي افراد نسبت به اِسكارها حساس‌تر هستند.

قرمزي ناحيه جراحي نسبتاً سريع رفع مي‌شود. گرچه كه برش‌هاي جراحي با دقت بسيار زياد بسته شده و بخيه مي‌شوند اما برخي داوطلبان همچنان وجود آن‌ها را تشخيص مي‌دهند (البته فقط خود بيمار متوجه آن‌ها خواهد شد نه افراد ديگر). حتي ممكن است با انجام درم‌ابريژن پس از عمل جراحي، ناهمواري‌هاي بسيار ريزي قابل مشاهده باشند. البته اين ناهمواري‌ها با گذشت زمان رفع خواهند شد.

آيا جايگزين‌هاي مناسبي براي ليفت لب وجود دارد؟

اين موضوع به اهداف شما بستگي دارد. تكنيك‌هاي جراحي و غيرجراحي مختلفي براي برجسته‌سازي لب‌ها وجود دارد. مي‌توان با استفاده از تزريق ژل، تزريق چربي و پروتز، لب‌ها را برجسته كرد. با تزريق ژل مي‌توان براي چندين ماه لب‌ها را برجسته كرد، اين روش كمترين خطر را در پي دارد. آرايش دائمي و پروتزهاي سيليكوني و آب‌نمكي گزينه‌هايي با ماندگاري بيشتر هستند، البته آرايش دائمي در طول زمان نيازمند احياء و ترميم مجدد است. تزريق چربي نيز نتايجي بلند مدت را در بر دارد. اگر از افتادگي گوشه لب‌هاي خود ناراضي هستيد مي‌توانيد با انجام ليفت گوشه لب (DAO) اين مشكل را درمان كرده و به نتايج دلخواه خود دست پيدا كنيد. در اين روش يكي از ماهيچه‌هاي كوچك صورت بريده مي‌شود. اين عمل جراحي بايد توسط يك دكتر بسيار ماهر و باتجربه انجام شود، زيرا احتمال آسيب به رشته‌هاي عصبي اطراف دهان در اين عمل زياد است.

New layer...
New layer...
اژدر بازدید : 30 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

اگر قصد خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی را دارید یا اگر جوش ها و موهای زیر پوستی خسته تان کرده است و دنبال یک مرکز مناسب برای لیزر موهای زائد می‌گردید حتما قبل از گرفتن وقت ویزیت، این مقاله را بخوانید تا با تمام بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد آشنا شوید. کلینیک سیمارو  به ۱۴ سؤال رایج در این زمینه پاسخ می دهند.

لیزر موهای زائد

۱- تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است و آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها میشود؟
برای درمان موهای زائد ۳ روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای صورت و به فاصله ۳ ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم. معمولا با انجام ۴ تا ۷ جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. قیمت لیزر موهای زائد بستگی به تعداد جلسات و نوع دستگاه به کار  رفته دارد. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

۲- بعد از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر، نتیجه تا چه زمانی ماندگار است؟
معمولا بعد از ۴ تا ۶ جلسه لیزر هر ۶ ماه یک بار (بین ۳ تا ۴ بار) آن را شارژ می‌کنیم. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ درصد کم می‌شود. 

۳- آیا  لیزر موهای زائد می تواند مضراتی هم داشته باشد؟
اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و جای آن لک‌های سفید ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت‌های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می‌کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

۴- آیا فقط پزشک متخصص پوست باید این کار را انجام دهد؟
بله. بهتر است متخصص پوست لیزر موهای زائد انجام دهد زیرا دستگاه‌ها و پوست‌های مختلف را می‌شناسد و کار را صحیح انجام می‌دهد.

۵- در تبلیغات از دستگاه های مختلفی نام برده میشود. فرق بین آنها چیست و از کجا بفهمیم کدام دستگاه مناسب تر است؟
دو سیستم برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد: سیستم‌های لیزری و سیستم‌های غیر لیزری. دستگاه‌های غیر لیزری، سیستم‌های نوری هستند که IPL نام دارند. این دستگاه‌ها مناسب هستند اما قدرت‌شان به اندازه لیزر نیست. در واقع از آنجایی که سیستم‌های لیزری گران‌قیمت هستند، سیستم غیرلیزری IPL طراحی شد که دسترسی به آن آسان‌تر و هزینه‌هایش کمتر است اما در عین حال عوارض و احتمال سوختگی پوست و بازگشت مو با آن بیشتر است. سیستم‌های لیزری انواع مختلفی دارند ازجمله الکساندرایت و دایود با مکانیسم‌ها و طول موج‌های مختلف که هریک برای نوع به خصوصی از پوست مثل سبزه، روشن، سفید، تیره و … کاربرد دارند. به عبارت دیگر لیزری که برای پوست روشن استفاده می‌شود، شاید مناسب پوست سبزه نباشد و بالعکس. انتخاب نوع لیزر با پزشک است و پزشک باید با تمامی این لیزرها آشنایی داشته باشد.

۶- چرا بعضی ها با این لیزر دچار سوختگی میشوند؟

دلیل آن انتخاب نادرست دستگاه و لیزر است.

۷- آیا ممکن است این لیزر باعث تیرگی پوست شود؟

اگر باعث سوختگی شود ممکن است پوست را تیره کند اما در حالت عادی پوست را تیره نمی کند.

لیزر موهای زائد

۸- آیا  لیزر موهای زائد روی باروری و غدد لنفاوی تاثیر می گذارد؟

خیر. لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می‌شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی‌گذارد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی‌متر است بنابراین اصلا به بافت‌های زیری نمی‌رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می‌شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی‌کند بلکه فقط تا قسمت‌های سطحی از پوست نفوذ می‌کند.

۹- آیا انجام این لیزر در بارداری ممنوع است؟

در بارداری بهتر است از لیزر استفاده نشود اما در شیردهی مشکلی ندارد.

۱۰- آیا ممکن است بیماری های واگیردار پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر منتقل شوند؟

بله، ممکن است. در این زمینه گزارش‌هایی بوده است. اگر دستگاه لیزر آلوده به ویروس زگیل یا ویروس‌های دیگر باشد ممکن است این ویروس به فرد دیگر منتقل شود بنابراین کسی که به این بیماری‌ها مبتلاست باید حتما پزشک را از آن آگاه کند و استفاده از لیزر را تا زمان رفع ویروس و درمان بیماری به تعویق بیندازد.

۱۱- آیا این لیزر دردناک است؟

میزان درد در افراد مختلف، متفاوت است. درد آن درحد متوسط است و شدید نیست. می‌توان از پماد بی‌حس کننده استفاده کرد تا دردناک نباشد.

۱۲- بین آفتاب گرفتن و لیزر موهای زائد چقدر باید فاصله باشد؟

فرد نباید تا ۳ ماه قبل از لیزر، آفتاب بگیرد یا از سولاریم استفاده کند.

۱۳- آیا  لیزر موهای زائد تاتو را پاک می‌کند؟

خیر. لیزر مو ربطی به تاتو ندارد.

۱۴- چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند؟

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.





اژدر بازدید : 31 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

امروزه از بوتاكس براي درمان بسياري از بيماري‌ها و يا جوانسازي پوست استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين بوتاكس كاربرد آرايشي و زيبايي نيز دارد. تزريق اين ماده به لب تغييرات فراواني را بر روي لب ايجاد مي‌كند.

تزريق بوتاكس به لب چه تغييراتي را ايجاد مي‌كند؟

  • بزرگ شدن لب بالا
  • درمان لبخند لثه‌اي
  • بالا بردن گوشه‌هاي لب
  • كاهش چين و چروك و خطوط ريز اطراف لب
  • از بين بردن خط لبخند يا خطوطي كه باعث افتادگي گوشه‌هاي لب مي‌شود

همانطور كه گفته شد تزريق بوتاكس باعث ايجاد تغييرات بر روي لب مي‌شود. با توجه به محل تزريق تغييرات متفاوتي بر روي لب ايجاد خواهد شد. به عنوان مثال براي بزرگ كردن لب، ماده تزريق شده ماهيچه‌ها را در حالت استراحت قرار مي‌دهد. اين امر حلقه‌اي بر روي لب ايجاد كرده و باعث بزرگ شدن آن مي‌شود.

در بيشتر مواقع تزريق بوتاكس 15 تا 20 دقيقه طول مي‌كشد. اين روش غير جراحي بوده و نياز به ريكاوري ندارد. شما مي‌توانيد پس از تزريق بوتاكس به محل كار و يا منزل خود برگرديد و فعاليت روزمره خود را از سر بگيريد.

تزريق بوتاكس به لب چه تغييراتي را ايجاد مي‌كند؟

چگونه تزريق بوتاكس باعث بزرگ شدن لب‌ مي‌شود؟

در اين متد متخصص بوتاكس را به لب بالا تزريق مي‌كند. با ورود بوتاكس ماهيچه‌ها در حالت استراحت قرار مي‌گيرند. با استراحت ماهيچه‌ها، لب‌ها به سمت بالا حركت مي‌كنند. در صورتي كه خواهان حجيم كردن لب‌ها هستيد لازم است همراه با بوتاكس از فيلر نيز استفاده كنيد. اكثر متخصصان زيبايي براي بزرگ و حجيم كردن لب ابتدا بوتاكس را تزريق مي‌كنند و بعد از تزريق بوتاكس از فيلر هيالورونيك اسيد براي حجيم كردن لب‌ها استفاده مي‌كنند.

تزريق بوتاكس چگونه لبخند لثه‌اي را درمان مي‌كند؟

در صورتي كه هنگام لبخند زدن لثه شما مشخص شود به آن لبخند لثه‌اي گفته مي‌شود. يكي از راه‌حل‌هاي درمان لبخند لثه‌اي تزريق بوتاكس است. در اين متد، پزشك بوتاكس را در نقطه مركزي لب بالا تزريق مي‌كند. در واقع بوتاكس در محلي كه ماهيچه‌ها قرار دارند تزريق مي‌شود. بوتاكس باعث مي‌شود اين ماهيچه‌ها در حالت استراحت قرار گيرند. در اين حالت هنگام لبخند زدن ماهيچه‌هاي ضعيف شده لثه را مي‌پوشاند. در اين صورت هنگام لبخند زدن لب‌هاي شما بيش‌تر مشخص خواهد شد.

تزريق بوتاكس به لب، رفع چين و چروك!

يكي ديگر از فوايد تزريق بوتاكس به لب، از بين رفتن خطوط و چين و چروك اطراف لب است. اين خطوط معمولا به دلايل مختلفي ايجاد مي‌شود كه در زير به مهم‌ترين دلايل آن اشاره مي‌كنيم:

  • خنديدن
  • لبخند زدن
  • افزايش سن
  • استعمال دخانيات
  • مصرف غذاهاي ناسالم

براي از بين بردن اين خطوط مي‌توانيد از بوتاكس استفاده كنيد. در اين روش نيز با ضعيف كردن و يا به اصطلاح با فلج كردن ماهيچه‌ها چين و چروك را از بين مي‌برند.

تزريق بوتاكس به لب، رفع چين و چروك!

تزريق بوتاكس چه عوارضي دارد؟

تزريق بوتاكس روشي امن و بدون عوارض جانبي حاد بوده و مورد تاييد سازمان FDA است. با اين حال برخي اوقات تزريق بوتاكس ممكن است عوارضي هر چند محدود براي افراد ايجاد كند. عوارض جانبي تزريق بوتاكس معمولا طي چند روز برطرف مي‌شود. شايع‌ترين مشكلاتي كه بعد از تزريق ممكن است با آن مواجه شويد شامل موارد زير است.

  • سر درد
  • حساسيت
  • حالت تهوع
  • كبودي محل تزريق
  • بي حسي در محل تزريق

ورم يكي ديگر از عوارض اين متد است. ورم محل تزريق موجب مي‌شود لب‌ها بيش از حد انتظار بزرگ شوند. برخي مواقع ممكن است در اثر ضعيف شدن ماهيچه‌ها، عمل بلع و نوشيدن، سوت زدن و … تحت تاثير قرار بگيرد. حتي ممكن است نحوه حرف زدن نيز تغيير كند. يكي از عوارض نادر بوتاكس، حركت آن به ساير نقاط است. در صوررت مواجه با اين مشكل حتما به پزشك مراجعه كنيد.

عوارض بوتاكس موقتي بوده و بعد از چند ساعت يا چند روز ناپديد مي‌شود. اما در صورت طولاني شدن اين عوارض حتما به پزشك معالج خود مراجعه كنيد.

عوارض تزريق بوتاكس به لب

هزينه تزريق بوتاكس به لب چه‌قدر است؟

هزينه بوتاكس با توجه به فاكتورهايي همچون دستمزد پزشك، نوع بوتاكس، محل تزريق و … مشخص مي‌شود. اين هزينه با توجه به فاكتورهاي ذكر شده متغير است. براي اطلاع از هزينه بوتاكس لب مي‌توانيد به كلينيك مورد نظر خود مراجعه كنيد.

اژدر بازدید : 27 پنجشنبه 29 خرداد 1399 نظرات (0)

درمان ريزش مو با مزوتراپيجديد ترين و بي ضرر ترين روش موجود مي باشد افرادي كه به ريزش مو و كم مويي مبتلا هستند ميتوانند براي درمان مشكل خود از مزوتراپي استفاده كنند.براي درمان ريزش مو دارويي كه شخص بيمار بايد براي درمان استفاده كند كه عموما به صورت خوراكي يا موضعي تجويز ميشود به صورت گلوله هايي كوچك در آمده و مستقيما به قسمت هدف يعني فوليكول‌هاي مو تزريق مي‌شود. بدين ترتيب فرد اثرات دارو را سريع تر منعكس ميكند.اين تزريق ها ميتواند به تعداد زياد اما در دوز هاي كم مورد استفاده قرار گيرد. البته بايد توجه داشت در ريزش موي هورموني و ريزش موي آقايان چون عامل اين بيماري قابل از بين رفتن نيست روش مزوتراپي مو در واقع روشي كمكي در كنار ساير روش هاي پزشكي محسوب ميشود ولي جهت درمان ريزش مو در افرادي كه مشكل آنها ناشي از رژيم غذايي,عادات بد غذايي,عمل جراحي مختل كننده جذب دارو هست ،مزوتراپي نقش درماني كاملي را انجام ميدهد.


درمان ريزش مو با متدمزوتراپيجديد ترين و بي ضرر ترين روش موجود مي باشد افرادي كه به ريزش مو و كم مويي مبتلا هستند ميتوانند براي درمان مشكل خود از مزوتراپي استفاده كنند.براي درمان ريزش مو دارويي كه شخص بيمار بايد براي درمان استفاده كند كه عموما به صورت خوراكي يا موضعي تجويز ميشود به صورت گلوله هايي كوچك در آمده و مستقيما به قسمت هدف يعني فوليكول‌هاي مو تزريق مي‌شود. بدين ترتيب فرد اثرات دارو را سريع تر منعكس ميكند.اين تزريق ها ميتواند به تعداد زياد اما در دوز هاي كم مورد استفاده قرار گيرد. البته بايد توجه داشت در ريزش موي هورموني و ريزش موي آقايان چون عامل اين بيماري قابل از بين رفتن نيست روش مزوتراپي در واقع روشي كمكي در كنار ساير روش هاي پزشكي محسوب ميشود ولي جهت درمان ريزش مو در افرادي كه مشكل آنها ناشي از رژيم غذايي,عادات بد غذايي,عمل جراحي مختل كننده جذب دارو هست ،مزوتراپي نقش درماني كاملي را انجام ميدهد.

 

دلايل ريزش مو

ريزش موي مردانه معمولاً به دلايل هورموني روي مي‌دهد. تستوسترون درواقع هورمون جنسي مردانه است ولي اين هورمون در زيرپوست سر تبديل به D.H.T مي‌شود كه متأسفانه باعث ريزش مو مي‌گردد. در درمان ريزش موي مردان مشكلات اساسي وجود دارد. اولين مشكل اينكه فقط داروي فيناسترايد يا پروپشيا در درمان و كنترل ريزش مو تأثير دارد و البته اين دارو مهاركننده آنزيم ۵ آلفاردوكتاز مي‌شود كه مانع توليد D.H.T مي‌شود. در صورت مصرف خوراكي فيناسترايد، اين دارو در كل بدن پخش و توزيع‌شده و توليد D.H.T را در كل بدن كاهش مي‌دهد لذا در پي مصرف خوراكي دارو عوارضي همانند كاهش ميل جنسي، بزرگ شدن سينه‌ها و ناتواني جنسي را در پي دارد. متأسفانه درمان ريزش مو يك درمان بلندمدت است كه مهروموم‌ها به طول مي‌انجامد درنهايت مشكل اصلي اين است كه نمي‌توان فيناسترايد به مدت طولاني به بيمار تجويز كرد.پس حال چه بايد كرد؟

مكانيسم مزوتراپي مو

اگر بيمار براي درمان خود از طريق مزوتراپيعلاوه بر استفاده از فيناسترايد از مواد ديگر همچون ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌ها و …… استفاده كند دارو در بدن توزيع نمي‌گردد و عوارض جنسي خود را ايجاد نمي‌كند. درنتيجه مي‌توان با استفاده از مزوتراپي در طي طولاني‌مدت در دزهاي زيادي فيناسترايد را به موهاي سر رساند بدون آنكه از پخش شدن آن در بدن و ايجاد عوارض نگران بود.

علاوه بر درمان ريزش موي حاصل از مشكلات هورموني ساير ريزش‌هاي مو نيز با درمان مزوتراپي به‌تدريج برطرف مي‌گردند علاوه بر درمان ريزش مو انجام مزوتراپي در تقويت و استحكام مو و همچنين پرپشت شدن آن نيز تأثير زيادي دارد. مي‌توان با استفاده از مزوتراپي داروهاي موردنياز جهت زيباتر كردن و ويتامينه شدن مو را نيز در اختيار بدن قرارداد كه اين روش بسيار سريع‌تر از حالت معمول مصرف قرص و استفاده از ماسك‌هاي مو است. در مزوتراپي ريزش موي مردانه داروي مزوتراپي حتماً بايستي حاوي فينياسترايد باشد البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه مزوتراپي روشي است براي كنترل ريزش مو در كساني كه هنوز مو دارند.

همچنين شايان‌ذكر است كه خانم‌هايي كه دچار ريزش موي مردانه مي‌باشند و مزوتراپي با فيناسترايد را انجام مي‌دهند و در سن باروري هستند بايستي ۶-۳ ماه قبل از قبل از بارداري پزشك خود را از تصميم به بارداري مطلع سازند.

روند تأثيرگذاري مزوتراپي در درمان ريزش مو

با توجه به مورد درماني مزوتراپي مدت‌زمان لازم براي تأثير آن متفاوت است. براي مثال مشاهده آثار درماني در درمان ريزش موي مردانه تقريباً شش ماه به طول مي‌انجامد. البته استفاده از ساير روش‌ها در كنار مزوتراپي مي‌تواند زمان حاصله را تحت تأثير قرار دهد. البته ممكن است مشاهده نتايج متفاوت باشد. در برخي افراد در شش ماه استفاده از مزوتراپي تنها توقف ريزش مو حاصل مي‌شود كه به‌نوبه خود امر مهمي است. در برخي افراد نيز ممكن است اين تأثير روي استحكام مو تأثير بگذارد به‌طوري‌كه روي رشد مو و حالت گيري مو نيز تأثيرگذار باشد. در برخي افراد نيز استفاده از مزوتراپي در كنار ساير تأثيرات مي‌تواند چربي زياد مو را از بين برده و موهاي چرب را درمان كند. البته مدت‌زمان مشاهده نتايج براي افرادي كه دچار ريزش موي ارثي نيستند عموماً كوتاه‌تر است براي مثال نتايج درمان در افرادي كه ريزش موي آن‌ها ناشي از رژيم‌‌هاي غيراصولي و سخت است، ماندگار خواهد بود، چون علت ريزش مو برطرف شده ولي چنانچه اين ريزش براثر عواملي باشد كه هميشه با بيمار باشد و از بين نرود بايد تا آخر عمر از روش مزوتراپي استفاده كند تا ريزش مو شروع نشود، مثل ريزش موي هورموني.

پس از انجام مزوتراپي

بعد از انجام مزوتراپي بهتر است بيمار مدت كوتاهي را در مطب بماند تا در صورت وجود مشكل به پزشك مراجعه نمايد. همچنين بيماران بعد از انجام مزوتراپي نبايد فعاليت‌هاي خيلي سنگين انجام دهند. براي مثال تا 24 ساعت از شنا كردن بپرهيزد و چنانچه مزوتراپي در ناحيه صورت انجام‌شده حتماً بايد از ضد آفتاب مناسب استفاده كند.

درصورتي‌كه فرد بعد از چندين جلسه مزوتراپي آثار مناسب را دريافت نكند پزشك بايد شيوه درمان يا مواد مورداستفاده را تغيير دهد و در صورت نياز درمان را متوقف كند.
همچنين همه موارد حساسيتي بيمار قبل از مزوتراپي بايد بررسي شود. حتي بهتر است تست پوستي مختصري نيز قبل از انجام مزوتراپي بر روي بيمار انجام شود. همچنين در صورت باقي ماندن التهاب از جلسه قبل مزوتراپي نبايد در جلسات بعد مورداستفاده قرار گيرد لذا التهاب بايد برطرف شده و پس از بهبودي كامل بايد مراحل درمان پيگيري شود.

هزينه و قيمت مزوتراپي مو

هزينه مزوتراپي براي هر مراجعه كننده اي متفاوت است و بسته به عارضه ي مورد درمان ( صورت يا سر ) و همچنين به تعداد جلسات مورد نياز هر شخص براي رسيدن به نتيجه ي ايده آل بستگي دارد. قبل از اولين جلسه درمان ، يك برنامه ي درماني كه شامل هزينه هاي پيش بيني شده مزوتراپي مي باشد به شما ارائه مي شود.

اژدر بازدید : 39 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

شاید شما از کسانی باشید که تا به حال سوزن بوتاکس به پوست‌تان نخورده باشد بنابراین اصلا بعید نیست اگر اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشید. در این صورت این مطلب را از دست ندهید به‌خصوص اگر عزم جزمی برای استفاده از بوتاکس دارید این مطلب مختصر و مفید را بخوانید و با آگاهی بیشتری اقدام کنید.

۸ توصیه برای بوتاکس اولی‌ها

بوتاکس چیست

بوتاکس سم بوتولنیوم است با مقدار کنترل‌شده و دقیق که باعث فلج عضلات در ناحیه تزریق می‌شود، اما اگر همین دوز کم دارو براى تزریق در نواحى مختلف (با هم) در یک زمان تزریق شود.

کاربرد بوتاکس

براى جوانسازى خط اخم، خط پیشانى و خطوط دور چشم از بوتاکس استفاده می‌شود.

از بوتاکس براى از بین بردن عرق زیربغل، کف دست و پا هم استفاده می‌شود. هرگز نباید در یک جلسه بوتاکس صورت و زیر بغل انجام شود، بوتاکس زیر بغل ٢-٤ ماه و براى صورت ۴ -٦ ماه ماندگارى دارد، البته در بعضى افراد با وجود انجام بوتاکس هیچ اثرى مشاهده نمی‌شود. در این افراد بهتر است از ترکیب دیگر بوتاکس استفاده شود.

بوتاکس در بسیارى موارد باعث بهتر شدن میگرن می‌شود، دوز داروى بوتاکس باید با دقت بسیار زیادى تهیه و تزریق شود. چنانچه داروى بوتاکس آماده شده بماند بین ۸-٢٤ ساعت قابلیت تزریق دارد، در موارد بیشتر از ٢٤ساعت نباید دارو مصرف شود.

افتادگى پلک: در مواردى که دارو زیاد تزریق شود و در مواردى که در محل مناسب تزریق انجام نشود، امکان افتادگى پلک وجود دارد، این عارضه هم باقى نمى ماند بعد از ٢-٤ هفته از بین می‌رود.

بالا بردن ابرو با بوتاکس: نتیجه بالا بردن ابرو با بوتاکس حدود ٢ میلى متر است و به اندازه لیفت جراحى نیست. افرادى که پف پشت پلک دارند نباید بوتاکس بزنند در این افراد به علت فلج ابرو، پف پشت پلک بیشتر به چشم می‌آید.

۸ توصیه برای بوتاکس اولی‌ها

براى بى حرکت‌کردن لبه زخم جراحى استفاده می‌شود (این مورد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد).

اثر بوتاکس بین یک تا ٣ هفته بعد از تزریق اثر بوتاکس مشاهده می‌شود.

عوارض بوتاکس

بوتاکس مثل هر داروى دیگرى مى تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد، که البته بیشتر این عوارض به‌علت خطا در محل تزریق یا مقدار داروى تزریق شده می‌باشد. در هر دو این موارد عارضه اى که قابل مشاهده هست، به‌صورت افتادگى پشت پلک هست و البته باید خوشحال باشید که این عارضه ماندگار نیست و بعد از ٢-٤ هفته خودبه‌خود از بین مى رود. همچنین با استفاده از قطره چشمى اپراکلونیدین اثر این افتادگى ازبین مى رود.

یکى دیگر از عوارض بوتاکس آلرژى دارویى به‌صورت تورم در ناحیه دور چشم و پیشانى هست که بعد از چند ساعت این تورم به سمت پایین صورت پیشرفت می‌کند.

آلرژى به بوتاکس یک مورد در ١٠٠٠ مورد مشاهده می‌شود، البته در افرادى که سابقه آسم و آلرژى، فشارخون و افرادى که سابقه مشکل کلیه مثل سنگ دارند بیشتر مشاهده می‌شود.

عارضه دیگر بوتاکس افزایش فشار چشم است، این عارضه با درد چشم و اشک ریزش خود را نشان می‌دهد و در صورت ایجاد حتما باید توسط متخصص چشم ویزیت شود.

گاهی کبودى در بوتاکس دیده می‌شود، که بعد از ٧-١٠روز بعد از بین می‌رود.

علایم مسمومیت با بوتاکس ایجاد می‌شود:

  • حالت تهوع
  • اسهال
  • تارى دید
  • دوبینى

از علایم مسمومیت با این سم هست که در این موارد براى درمان «آنتى توکسین منو والان» تزریقى در اورژانس استفاده می‌شود.

۸ توصیه برای بوتاکس اولی‌ها

توصیه‌هایی که باید جدی بگیرید:

۱. بوتاکس با تزریق ژل متفاوت است

برای از بین بردن خطها و چین و چروک‌های سطحی بهتر است از بوتاکس استفاده کنید. مخصوصا اگر بار اولتان است حتما با بوتاکس شروع کرده و در صورتی که نتیجه نگرفتید، تزریق ژل را امتحان کنید.

۲. یک هفته پیش از تزریق بوتاکس

باید بدانید برای تزریق بوتاکس درست مانند خیلی از عمل‌های جراحی دیگر نباید پیش از اقدام به تزریق از داروی خاصی استفاده کنید. در این زمینه بهتر است قبل از اقدام و در صورتی‌که داروی به‌خصوصی مصرف می‌کنید حتما درباره نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید. استفاده همزمان از برخی دارو‌ها و پشت سر آن تزریق بوتاکس ممکن است سبب کبودی ناحیه‌ای شود که تزریق در آن قسمت انجام شده است پس حتما در گام اول در این باره تایید پزشک خود را بگیرید.

۳. یک ساعت قبل از تزریق بوتاکس

وقتی از سلامت جسم خود برای تزریق بوتاکس مطمئن شدید باید برای تزریق بوتاکس به صورت خود آماده باشید. البته تصور قضیه شاید کمی ترسناک باشد، اما در طول تزریق این ترس از بین خواهد رفت. در عین حال برای اینکه درد و مشکلی را احساس نکنید شاید تصمیم بگیرید از کرم‌هایی استفاده کنید که صورت شما را بی‌حس کنند. انواع این کر‌م‌ها در داروخانه‌های معتبر موجود هستند، اما باز هم باید با مشورت پزشک کرم مورد تایید وی را تهیه کنید. معمولا در استفاده از این کرم‌ها نباید صرفه‌جویی کنید و درواقع باید لایه ضخیمی از کرم را روی پوست خود بمالید. البته نباید اجازه بدهید کرم روی صورت شما خشک شود، بنابراین پیش از تزریق باید زمان را کاملا کنترل کنید.

برای جلوگیری از خشک شدن کرم روی پوست صورت‌تان می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید و کیسه را روی سطح پوست بچسبانید به این ترتیب کرم بی‌حس کننده صورت شما هم خشک نخواهد شد و برای تزریق در بهترین حالت باقی خواهد ماند. در عین حال فراموش نکنید که این کرم‌ها باید یک ساعت قبل از تزریق روی سطح پوست مالیده شود تا در زمان تزریق آن‌طور که باید و شاید پوست شما را بی‌حس کرده باشد. بهترین حالت ممکن این است که یک ساعت پیش از تزریق بوتاکس به کلینیک یا مطب پزشک خود بروید و همان‌جا کرم را روی سطح پوست بمالید و زمان باقیمانده تا تزریق را به مطالعه بپردازید و آرامش خود را هم به این طریق بالا ببرید.

۸ توصیه برای بوتاکس اولی‌ها

۴. درد کمتر، تزریق بهتر

یک ساعت گذشته و حالا شما آماده تزریق هستید. پزشکان در این مرحله معمولا کرم روی صورت شما را که حالا دیگر تقریبا پوست‌تان را بی‌حس کرده با الکل پاک می‌کنند. بهتر است بعد از پاک کردن صورت برای محکم‌کاری و به حداقل رساندن مقدار کیسه یخ روی سطح پوست استفاده شود در این صورت دردی که حالا به واسطه بی‌حسی صورت کمتر شده باز هم کاهش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه این کار با انقباض رگ‌های خونی مانع از کوفتگی و کبودی بعد از تزریق خواهد شد.

۵. پزشکی قابل اعتماد انتخاب کنید

پزشک، بوتاکس را تزریق می‌کند. نقاطی که تزریق در آن‌ها انجام شده بوتاکس را مستقیم به ماهیچه‌ها منتقل می‌کنند. فاصله محل‌های تزریق بوتاکس بسیار حائزاهمیت است. اگر این فاصله‌ها در تزریق پیشانی بیش از حد کم باشد، ممکن است تا ماهیچه‌های چشم بسط پیدا کرده و سبب دوبینی و مشکلات اینچنینی شود، بنابراین پیش از تزریق از اینکه یک پزشک ماهر این کار را برای شما انجام می‌دهد مطمئن شوید، چون در این‌صورت مهارت او مانع از بروز هر مشکلی خواهد شد.

درواقع تزریق صحیح بوتاکس یک هنر است. در شرایطی که برخی بیماران به از کار افتادن کامل ماهیچه‌ها براثر تزریق بوتاکس احتیاج دارند برخی دیگر فقط نیاز به کمی ضعف ماهیچه‌ای خواهند داشت که این مهم با تشخیص پزشک محقق می‌شود. پزشکان می‌توانند با تشخیص صحیح فقط قسمتی از ماهیچه‌ها را که احتیاج دارند، تزریق کنند نه همه آن موضع خاص را. به عنوان مثال اگر یک طرف صورت ماهیچه‌های قوی‌تری داشت، می‌توانند با تزریق بوتاکس به آن قسمت خاص نتیجه بهتری را برای مراجعه کنندگان رقم بزنند. مهم این است که تزریق بوتاکس توسط پزشک متبحر انجام شود تا با چنین تشخیص‌های بجایی بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید.

۶. از پزشکتان سوال بپرسید

نتیجه نهایی در تزریق بوتاکس به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلا یکی از این عوامل می‌تواند مقدار دوز بوتاکسی باشد که تزریق شده است. درواقع دلیل تزریق یا تعداد آن مهم نیست بلکه مهم میزان واحدی است که تزریق شده، بنابراین اگر این مسائل برای شما حائزاهمیت است، می‌توانید به راحتی درباره آن‌ها با پزشک خود صحبت کنید و از ماجرا آگاه شوید.

۷. بعد از تزریق بوتاکس چه کنیم؟

بعد از تزریق شما باید همچنان ۱۰ دقیقه‌ای منتظر بمانید تا بوتاکس تزریق شده توسط ماهیچه‌ها جذب شود. بعد از اینکه پس از تزریق ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر هم در مطب یا کلینیک پزشک منتظر ماندید تا ماهیچه‌ها بوتاکس را جذب خود کنند، می‌توانید به منزل بروید. در منزل می‌توانید خیلی راحت آشپزی کنید، کتاب بخوانید، قهوه‌ای درست و نوش‌جان کنید و برنامه دلخواه‌تان را از نظر بگذرانید و برای ۲ ساعت آینده هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید.

بوتاکس در این فاصله زمانی به ماهیچه‌های شما پیوند خورده و دیگر نمی‌تواند به نقاط دیگری بسط و گسترش پیدا کند. خانم‌ها حتی بعد از این دو ساعت می‌توانند در مناطقی که تزریق روی آن‌ها انجام شده آرایش سبکی کنند و چه‌بسا به کار‌های روزمره‌شان بپردازند بدون اینکه نگرانی بابت چیزی داشته باشند.

هر چند در مورد آرایش هم بهتر است بعد از پرس و جو از پزشک خود با فراغ بال بیشتری اقدام کنید و از هر نظر خیال‌تان آسوده باشد، اما در عین حال یک نکته را فراموش نکنید؛ در روزی که بوتاکس تزریق کرده‌اید به هیچ عنوان ورزش نکنید.

در این زمینه بهتر است محتاط باشید. البته همان یک روز کافی است، اما به هر حال کار از محکم‌کاری عیب نخواهد کرد. اگر دنبال بهترین نتیجه هستید در این موارد دقیق و جدی باشید.

۸ توصیه برای بوتاکس اولی‌ها

۸. تزریق دوم را چه وقت انجام دهیم؟

اولین اثرگذاری بوتاکس در فاصله زمانی بین ۲ تا ۶ ماه طول خواهد کشید. خب این ماندگاری بین افراد مختلف متفاوت است. درواقع برای کسانی‌که اولین تزریق را تجربه می‌کنند نکته قابل اهمیت زمان تزریق بعدی است. باید در این زمینه کاملا آگاهانه عمل شود، چون زمان تزریق بعدی باید وقتی اتفاق بیفتد که تزریق اول تاثیر خود را از دست داده باشد. شما به مرور زمان متوجه خواهید شد که هر تزریق چند ماه برای‌تان جواب خواهد داد.

البته نباید برای تزریق دوم آنقدر صبر کنید تا تاثیر اولین بوتاکس کاملا از بین برود. زمانی که بوتاکس اول ضعیف شده و اثرات تزریق کم‌کم در حال از بین رفتن است باید برای تزریق بعدی اقدام کنید. درواقع هدف از تزریق بوتاکس این است که ماهیچه‌ها از کار کردن باز داشته شوند و قرار بر این است که ماهیچه‌ها کشته شوند نه اینکه دوباره بازسازی شوند. بعد از ۲ سال تزریق در فاصله‌های زمانی مشخص، ماهیچه‌ها دیرتر از سابق خودشان را ریکاوری می‌کنند و بعد از آن اصلا بعید نیست فاصله‌های زمانی تزریق‌های بوتاکس افراد به فواصل ۲ ساله تبدیل شود.

چند پرسش و پاسخ

آیا بوتاکس باعث عدم تقارن در ناحیه پیشانى می‌شود؟

بله به‌علت تزریق با حجم ناصحیح گاهى از اوقات این حالت رخ می‌دهد و با مراجعه به پزشک در جلسه ترمیم می‌توان این حالت را درمان کرد.

چرا باید هر ٦ماه یکبار بوتاکس بزنیم؟

هر دارو به موازات اثرات درمانى طول عمر ویژه خود را دارد که این مورد در بوتاکس ٦ماه می‌باشد و بعد از ان اثرى از دارو وجود ندارد، و یعد از ٦ ماه باید مجددا استفاده شود.

اگر تاریخ داروى بوتاکس بگذرد چه اثرى دارد؟

مثل هر دارویى که تاریخ گذشته باشد اثرندارد و مثل این هست که دارویى تزریق نشده است.

تزریق بوتاکس مهارت خاصى لازم دارد؟

البته که تزریق بوتاکس همان اندازه که یک علم هست، یک هنر است، زیرا مى‌تواند شکل ابرو به نحو بارزى تغییر دهد. به طور مثال، باید در نظر گرفت ترجیح مى دهید ابرو کمانى باشد یا می‌خواهی (افقى‌تر) باشد، عموماً خانم‌ها ترجیح مى دهند ابرو حالت کمانى داشته باشد، زیرا حالت زنانه‌ترى به آن‌ها مى‌دهد، در صورتى که مردان ترجیح مى‌دهند ابروى افقى داشته باشند، تزریق در ناحیه چین هاى دور چشم با فاصله یک سانتى‌متر خارج از (لترال کانتوس) انجام می‌شود و تزریق خیلى نزدیک به لبه پلک باعث (اکترو پیون) می‌شود.

اژدر بازدید : 27 یکشنبه 25 خرداد 1399 نظرات (0)

تزریق ژل در کلینیک سیمارو  توسط متخصص پوست انجام می شود. این روش یک شیوه جوانسازی کم تهاجمی پوست می باشد، در این کلینیک نوع پر کننده های پوستی به گونه ای انتخاب می شود که کمترین عوارض را برای فرد داشته باشد. میزان تزریق ژل در صورت با توجه به انتظارات فرد از درمان و بررسی فرم صورت بیمار به منظور طبیعی بودن نتایج تزریق توسط متخصص پوست تعیین می شود.

متخصصان کلینیک خانه سبز از تزریق ژل در موارد زیر استفاده می کنند:

  • پروتز لب
  • پروتز چانه
  • پروتز گونه 
  • رفع خط اخم و خنده
  • درمان جای جوش
  • زیبایی بینی بدون جراحی
  • درمان چین و چروک دور چشم
  • رفع گودی و سیاهی زیر چشم
  • درمان چین و چروک پوست صورت
  • درمان افتادگی پوست صورت و گردن

تزریق ژل در کلینیک سیماور به منظور حجیم کردن لب، گونه، رفع خط اخم و خنده و بر طرف کردن چین و چروک های اطراف چشم انجام می شود. در این روش بر خلاف روش های جراحی دوره ریکاوری بسیار کوتاه بوده، عوارض جانبی مانند عفونت و چسبندگی ناشی از عمل را ندارد و در صورتی که بیمار تمایل داشته باشد نتایج حاصله را تغییر دهید بر خلاف روش جراحی که رفع نتایج، نیاز به جراحی مجدد دارد، در روش تزریق ژل رفع نتایج و بازگشت به حالت اولیه تنها نیازمند چندماه صبر وحوصله، بدون هیچ عوارض جانبی می باشد.

ژل های پر کننده صورت محصولاتی همچون کلاژن، اسید هیالورونیک و هیدورکسی آپاتیت کلسیم هستند که برای جوانسازی و شادابی پوست استفاده می شوند و باعث کاهش یا حذف چین و چروک صورت و پوست، رفع جای جوش صورت، بالا بردن افتادگی ناشی از زخمها، تزریق ژل به لب ها برای پروتز لب، برجسته کردن گونه ها و جایگزینی مقدار بافت نرم از بین رفته می شوند. با بالا رفتن سن، حساسیت پوست ما به چروک افزایش یافته و پوست دچار افتادگی می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سالهای طولانی حرکت عضلات (نگاه کردن، جویدن، لبخند زدن) باعث فرسوده شدن بافتهای پوست می شود. تزریق ژل یک راهکار بی خطر برای جوانسازی پوست می باشد. لبها پس از تزریق ژل لب قدری حساس، قرمز و متورم است. عوارض تزریق ژل لب طبیعی است و معمولا ظرف چند روز برطرف می شود. هزینه تزریق ژل لب و چربی در لب بر اساس نوع محصول مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی متغیر است. با استفاده از عمل چانه با تزریق ژل می توانند بعنوان یک راهکار موقت یا طولانی مدت برای رفع مشکلات پوستی از طریق تزریق های متعدد مقدار اندک مواد پر کننده در نواحی خاص صورت مورد استفاده قرار گیرند. امروزه انواع مختلفی از پر کننده های صورت برای تزریق ژل به چانه در دسترس هستند که هر یک از آنها برای یک یا چند هدف همچون کاهش چین و چروک پوست یا بزرگ کردن لب در نظر گرفته شده اند. یک پزشک متخصص می تواند به شما در تعیین اعضایی از صورت که امکان تزریق در آنها وجود دارد و نیز نوع پر کننده های قابل استفاده کمک کند. پر کننده های پوستی می توانند باعث پر شدن پوست در نواحی مشخصی شوند که با از بین رفتن بافت چربی و کلاژن با بالا رفتن سن مواجه شده اند. ژل هیالورونیک یک ماده پر کننده طبیعی در بدن انسان است. هنگامی که چین نازولبیال (خط خنده) عمیق تر شود و خطوط زیبای صورت از بین برود، لب ها شروع به نازک شدن کنند، گوشه های لب ها دچار افتادگی گردند، ظاهر صورت و جوانی و شادابی خود را از دست خواهد داد. پر کننده های اسید هیالورونیک در زیر این چین ها و همچنین برای رفع چروک پیشانی تزریق می شود تا به این ترتیب بتوان حجم از بین رفته را جایگزین کرده و ظاهر جوانتری را برای صورت ایجاد کرد.

موارد استفاده

از تزریق ژل در صورت برای افزایش حجم و برجسته کردن لب، گونه، برجسته کردن چانه و رفع خط اخم و خنده استفاده می شود. برای خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی‌شود با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست بازمی گردد و چین‌هایی مانند خطوط لبخندو چین‌هایی که از کناره‌های تحتانی بینی در دو طرف شروع شده و تا گوشه‌های دهان ادامه پیدا می‌کنند، از بین می رود. ضمنا با برخی انواع آن می توان گود افتادگی‌ها و یا ورم زیر چشم یا فرورفتگی های برخی قسمت‌ های پوست را کاهش داد.

انواع ژل

امروزه سه نوع مختلف پر کننده های پوستی برای سفت کردن پوست صورت افراد متقاضی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتست از پر کننده های موقت و نیمه ماندگار. پر کننده ها و ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک نتایج موقتی دارند، در حالی که تزریق فیلر در صورت با سایر  پر کننده ها می توانند نتایج طولانی تری به همراه داشته باشند.

پر کننده های موقت

تزریق ژل لب با پر کننده های موقت شامل موارد زیر می شود:

  • کلاژن: کلاژن یک ماده طبیعی حاوی پروتئین است که نیرومندی و ساختار پوست را تقویت می کند. کلاژن اولین پر کننده ای بود که به بازار عرضه شد، اما معرفی هیالورونیک اسید باعث کاهش محبوبیت این ژل پر کننده شد.
  • اسید هیالورونیک: مانند کلاژن، اسید هیالورونیک نیز یک ماده طبیعی است که می تواند برای پر کردن و حجم دهی به بافت ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم: این پر کننده سنگین تر و متراکم تر از اسید هیالورونیک است و در لایه های عمیق تر زیر پوست تزریق می شود. به علت وجود این ماده در استخوان ها، تزریق هیدروکسی آپاتیت کلسیم معمولاً واکنش سیستم ایمنی یا عکس العمل آلرژیک به همراه ندارد.

پر کننده های نیمه ماندگار

این پر کننده ها از پلی متیل متاکریلات (PMMA) ساخته می شوند، این ماده توسط بدن جذب نمی شود. این پر کننده همچنین حاوی کلاژن است و فقط برای نواحی ضخیم پوست مانند تزریق ژل به صورت برای رفع خط لبخند مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ماده برای تزریق در نواحی اطراف چروک دور چشم  یا لب ها توصیه نمی شود.

سیلیکون (ماندگار)

تزریق ژل سیلیکون یک روش غیر ایمن و غیر قابل قبول برای استفاده به عنوان یک ژل پر کننده است. این تزریق ها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده و معمولاً توسط افراد غیر مجاز انجام می شود. بنابراین لازم است از این روش تزریق ژل به صورت برای افراد استفاده نشود.

ژل‌های تزریقی چگونه عمل می‌كنند؟ 

تمام پوست‌های صاف و جوان در یك چیز مشترك هستند اسید هیالورونیك. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد. اسید هیالورونیك فضای بین الیاف كلاژن و الاستین را پر می‌كند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می‌كند. با افزایش سن،  میزان اسید هیالورونیك موجود در پوست كاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروك و اغلب نازك‌تر شدن لب مواجه می‌شویم. با تزریق اسید هیالورونیك به پوست، ما می‌توانیم اثرات اسید هیالورونیك طبیعی را تقلید كرده و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد كنیم. با پر كردن فرو رفتگی‌های پوست، چین‌ها و چروك‌ها به‌طور قابل‌توجهی كم شده یا برطرف می‌شوند. با اینكه بوتاكس هم دارویی تزریقی است ولی مكانیسم اثر و نوع چین و چروك‌های هدفش كاملا با ژل‌های تزریقی متفاوت است.

آیا پیش از تزریق مراقبت خاصی نیاز است؟ 

از مصرف هر تركیبی كه حاوی آسپیرین، ایبوپروفن،  داروهای مسكن ضد‌التهابی با دوز بالا، ویتامین E یا روغن ماهی باشد 5-3 روز قبل از تزریق ژل پرهیز كنید تا احتمال كبودی در محل تزریق كمتر شود

روش انجام

روش عادی برای بیمارانی که به دنبال بالا کشیدن و جوانسازی صورت خود با استفاده از تزریق چربی و ژل هستند به شرح زیر می باشد:

شما لازم است درباره سابقه و تاریخچه بیماری های خود در جلسه اولیه مشاوره با پزشک یا پرستار صحبت کنید.

  •  در این مرحله یک برنامه درمانی برای شما توصیه می شود که در آن نحوه استفاده از پر کننده های پوستی برای بهبود ظاهر صورت و یا درمان جای بخیه مورد نظر بیمار مشخص می شود. 
  • مراحل انجام در جلسه درمانی تزریق ژل به شرح زیر است:
  • پر کننده های پوستی که برای بیمار استفاده می شود حاوی مواد بی حسی موضعی است که تزریق ژل در گونه و لب را برای بیمار راحت می کند.
  • ناحیه تزریق مشخص می شود.
  • پر کننده های پوستی به بیمار تزریق شده و بلافاصله پس از آن از بسته یخ بر روی محل تزریق استفاده می شود.
  • استفاده از مواد معدنی مناسب باعث می شود ظاهر صورت بیمار کامل شده و امکان بازگشت بیمار به فعالیت های عادی روزمره فراهم می شود. این درمان در حدود 60-30 دقیقه زمان می برد و این موضوع بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد. در صورت نیاز می توان از مواد بی حسی موضعی برای بیمار استفاده کرد هر چند استفاده از این مواد برای همه بیماران ضروری نیست. مقدار درد در زمان تزریق ژل بسیار ناچیز می باشد.

بخش زیادی از تفاوت ایجاد شده در ظاهر صورت پس از تزریق ژل در گونه به خاطر ورم صورت است. به همین خاطر شما باید تا سه روز برای مشاهده نتایج واقعی منتظر بمانید. شما می توانید به فعالیت عادی خود بازگشته و بلافاصله صورت خود را آرایش کنید. به هر حال پیشنهاد می شود از انجام هر گونه فعالیت غیر عادی پس از جلسه درمانی خودداری نمایید. قیمت تزریق ژل بستگی به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه درمان و حق الزحمه پزشک دارد.

توصیه‌های پس از تزریق ژل

بعد از تزریق نباید تا 3 روز به محل آن آب بزنید و بهتر است از تمرینات ایروبیك برای 24 ساعت خودداری كنید و برنامه كاری یا اجتماعی مهمی را برای چند روز بعد از درمان طرح‌ریزی نكنید. احتمال دارد قرمزی،  تورم و كبودی خفیفی در محل تزریق به‌وجود آید. همچنین لب‌های شما قدری در شب پس از تزریق متورم خواهد شد. اگر تا یك هفته بعد از نخستین تزریق نتیجه زیبایی حاصل نشد 3 هفته بعد،  تزریق مجدد قابل انجام است. حواستان باشد كه تا 3 هفته هیچ ماساژی روی صورت انجام نشود. 

مراقبت ها بعد از تزریق

شما احتمالاً نتایج حاصل از تزریق ژل را بلافاصله پس از انجام مشاهده می کنید، با وجودی که احتمال مشاهده ورم یا کبودی محدود در ناحیه انجام تزریق در صورت بیمار امری عادی و طبیعی محسوب می شود. پزشک معمولاً از یخ یا کمپرس آب سرد برای کاهش ورم ایجاد شده استفاده خواهد کرد. دوره ورم در این حالت بستگی به نوع ژل پر کننده پوستی دریافت شده توسط بیمار دارد، هر چند بخش عمده ورم، کبودی و قرمزی ایجاد شده باید در طول یک هفته تا ده روز بر طرف شده و از بین برود.

بهبودی

یکی از مزیت های استفاده از تزریق ژل در چانه، لب، صورت و برجسته سازی گونه، دوره زمانی بهبودی کوتاه آنها است. در این حالت در حدود یک هفته طول می کشد تا ورم و کبودی ایجاد شده محو شود و در این دوره پزشک ممکن است به شما توصیه کند با تقبل هزینه تزریق ژل در چانه از پوشیدن کلاه خودداری کنید و مقدار آرایش صورت خود را در سطح حداقل قرار دهید.

ماندگاری

طول مدت دوام نتایج حاصل از تزریق ژل بستگی به نوع تزریق انجام شده دارد. انواع تزریق هایی که انجام می شود به شرح زیر می باشد:

کلاژن: نتایج ایجاد شده برای مدت دو تا چهار ماه ماندگاری دارد.

اسید هیالورونیک: نتایج متفاوتی به همراه دارد، هر چند این نتایج بطور گسترده بسته به نوع برند استفاده شده از ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

پر کننده های نیمه ماندگار: نتایج حاصل از این پر کننده ها بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.

پر کننده های ماندگار: نتایج ایجاد شده معمولاً تا ۵ سال یا بیشتر ماندگاری دارند.

مزایا و فواید تزریق ژل

با استفاده از ژل های پر کننده، مردان و زنان می توانند یک انتخاب مناسب برای مبارزه با علائم و نشانه های بالا رفتن سن در اختیار داشته باشند و بلافاصله پس از تزریق به محل کار خود باز گردند. این روش درمانی غیر تهاجمی می تواند نتایج واقعی برای شما بدون نیاز به بستری شدن و ریکاوری طولانی مدت داشته باشد.

تزریق ژل صورت می تواند گاهی اوقات باعث ورم محدود در ناحیه صورت شود که به ندرت مورد توجه سایرین قرار می گیرد و فقط تا سه روز این ورم وجود دارد. به دنبال استفاده از روش درمان با پر کننده پوستی، شما می توانید بدون کمک از کلینیک خارج شده و مسیر بازگشت به خانه را خود رانندگی نمایید.

پس از تزریق ژل صورت ، امکان مشاهده نتایج فوری برای بیمار وجود دارد. با وجودی که مشاهده نتایج کامل ناشی از این تزریق به چند روز زمان نیاز دارد، شما احتمالاً تغییراتی را در ظاهر صورت خود حتی قبل از خروج از کلینیک مشاهده خواهید کرد. ژل های پر کننده پروتئین های طبیعی هستند که تزریق آنها به صورت به منظور افزایش حجم یا صاف کردن خطوط چین و چروک، و شکاف های عمیق ایجاد شده در پوست و درمان خط خنده بی خطر می باشد. در این حالت فقط با تزریق پروتئین به ناحیه مورد نظر فرآیند بهبود شروع می شود و هنگامی که این مواد در زیر پوست مستقر شوند، نتایج نهایی و کامل حاصل از تزریق برای بیمار قابل مشاهده خواهد شد.

به خاطر نتایج فوری حاصل از این روش، تزریق ژل صورت و پر کننده پوستی یک راهکار ایده آل برای جوان سازی صورت به منظور شرکت در رویدادهای مهم و بزرگ است. از تزریق ژل در چانه برای بزرگ کردن چانه و متعادل سازی اندازه آن با سایر اجزاء صورت می توان استفاده نمود . از تزریق ژل می تواند برای شما یک ظاهر شاداب و جوان را در کمترین زمان ممکن به ارمغان بیاورد، این موضوع در حالی است که مشاهده نتایج کامل حاصل از عمل جراحی جوان سازی صورت می تواند به چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

موارد منع مصرف ژل های تزریقی: 

  • حاملگی یا شیر دهی
  • عفونت در ناحیه درمان (مثل تب خال یا آکنه)
  • استعداد بیمار برای تشکیل گوشت اضافه (کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک)
  • اختلالات خونریزی دهنده (مثل کمبود پلاکت های خونی یا استفاده از داروهای ضد انعقاد)
  • مصرف داروی اکوتان در 6ماه گذشته
  • حساسیت به مواد تشکیل دهنده ژل
  • اختلات روانی یا انتظارات نا معقول بیمار
  • آتروفی پوست (نازکی پوست ناشی از مصرف طولانی مدت کورتون یا بیماری ژنتیک مثل سندروم اهلرز-دانلوس)
  • اختلال در ترمیم (مثل ضعف ایمنی)
  • بیماریهای پوستی در ناحیه درمان (مثل ویتلیگو، پسوریازیس، اگزما)
  • بیماری کنترل نشده سیستمیک
  • واکنش حساسیتی (آنافیلاکتیک) قبلی
  • آلرژی های شدید متعدد

انتخاب پزشک مناسب برای تزریق ژل

امروزه افراد متخصص در حوزه های زیر می توانند تزریق ژل به منظور بزرگ کردن لب بدون جراحی و حجم دهی به لب را برای شما انجام دهند:

  • متخصصان پوست
  • جراحان پلاستیک
  • جراحان زیبایی صورت

مهمترین مساله در این حالت پیدا کردن پزشکی است که دانش و تجربه کافی برای انجام تزریق ژل برای بزرگ کردن لب‌ را داشته باشد و شما بتوانید به وی برای استفاده از این روش درمانی اعتماد کنید. در این رابطه نباید به همه افراد اعتماد کرد. تزریق ژل به لب دارای خطرات است که بطور خاص در زمانی مشاهده می شود که تزریق های مورد نیاز توسط افراد بی تجربه انجام شود.

هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب یک پزشک، درباره سطح آموزش و تجربه وی پرس و جو کنید. چه تعداد تزریق توسط پزشک مورد نظر انجام شده است؟ 

آیا این پزشک جزء بورد تخصصی انجمن پزشکی است یا خیر؟ 

علاوه بر این، از پزشک بخواهید عکس های بیماران قبلی خود قبل و پس از درمان را به شما نشان دهد. 

آیا شما از نتایج حاصل از درمان های قبلی بر روی سایر افراد راضی هستید؟ 

در صورت منفی بودن پاسخ این پرسش به دنبال یک انتخاب دیگر در این رابطه باشید.

عوارض و مضرات تزریق ژل 

تزریق ژل هیچ عوارضی ندارد اما

1) استفاده از ژل ها ی ارزان قیمت که مورد تایید وزارت بهداشت نیست

2) استفاده  از ژل ها با ماندگاری بالای یک سال

3) تزریق ژل در مراکز غیر معتبر برای شما عوارض خواهد داشت

درد احساس شده توسط بیمار در تزریق ژل بستگی به ناحیه انجام تزریق، محصول مورد استفاده (بعضی از ژل ها حاوی مواد بی حسی موضعی است) و سایر کرم های بی حسی موضعی استفاده شده در هنگام تزریق ژل دارد. این درمان باید به نسبت بدون درد باشد یا ناراحتی کمی را در موارد تزریق ژل در لب که بیشترین حساسیت را در بین اعضای صورت دارد، برای بیمار به همراه داشته باشند.

 به طور معمول عوارض تزریق ژل در صورت یا بدن شامل کبودی، ورم، قرمز شدن، حساسیت و خون ریزی اندک از محل های انجام تزریق باشد که این عوارض تزریق ژل در اکثر موارد بلافاصله یا در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از بین می روند. اما در موارد نادر امکان مشاهده واکنش آلرژیک به این ژل ها نیز وجود دارد که وجود برخی شرایط خاص در افراد، بیماری و مشکلات سلامتی باعث می شود که امکان استفاده از پر کننده های پوستی برای بیمار وجود نداشته باشد. این موارد اشاره به شرایط خاص دارد که در صورت وجود آنها، درمان با استفاده از تزریق ژل منع مصرف خواهد داشت، بنابراین زمان مراجعه به متخصص پوست برای انجام تزریق وی را در جریان بیماری و داروهای مصرفی خود قرار دهید.

هزینه و قیمت تزریق ژل

هزینه تزریق ژل و قیمت ژل لب خصوصی با استفاده از پر کننده های پوست بستگی به نوع و برند محصول استفاده شده و تعداد سرنگ های تزریق ژل مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد. بنابراین هزینه تزریق ژل به لب در افراد متفاوت است. همچنین میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز چانه و دیگر اعضاء متفاوت می باشد.

هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه درمان و حق‌الزحمه پزشک دارد.

تزریق ژل به عنوان یک راهکار درمانی برای جوانسازی پوست  و برجسته سازی گونه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این روش بدون جراحی می باشد و نتایج مطلوبی را به همراه دارد. تزریق ژل در نواحی مختلف صورت ازجمله تزریق ژل خط خنده، اخم، لب، گونه و... انجام می شود. دوام و ماندگاری نتایج به نوع پرکننده های پوستی بستگی دارد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 832
  • بازدید کلی : 3,201